اخیرا دانشمند گرام آقای علی میرفطروس در مقالاتش سعی در ارائه مفهوم کلیدی دارد که آنرا "عصبیت تاریخی" مینامد. وی از این مفهوم برای توضیح وضعیت ایران بخصوص در دوران انقلاب استفاده میکند و مفهوم عصبیت را بعنوان تئوری تاریخ در توضیح اینکه بخصوص اینکه چرا در ایران انقلاب اتفاق افتاد ارائه میکند. ولی این تئوری زمینه نرم و پر مسئله ای دارد چرا که تئوری خوب بیشتر جواب میدهد تا سئوال ایجاد کند. تئوری "عصبیت" بیشتر از هر چیزی سئوال برمی انگیزد که چرا،مثلا، ایرانی ها با عصبیت برخورد کردند و یا میکنند. فرق ما با کسان دیگر چیست.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر