دوشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۹

اینترنت رو به خیابون ببر

یک پیغام جالب در بالاترین دات کام دیدم که تیتر لینک آنرا در زیر میاورم. امیدوارم به آن سر بزنید. در آنجا یادداشت مرا هم خواید دید

دوست سبز که پشت اینترنت نشستی ، حاضری اینترنت رو به خیابون ببری ؟

واقعآ که ملت عجیبی هستیم . طی یک روز بعد از انتشار خبر تجمع ، سه میلیون نفر میاییم کف خیابون ، اما وقتی بحث فعالیتهای دیگه میشه اصلآ انگار نه انگار . فکر میکنم این خصیصه تاریخی ماست که منتظریم تقی به توقی بخوره و ما هم بپریم وسط . 57 هم همین بود . از بیشتر کسانی که سن اشون قطع میده بپرسید میگن : “شلوغ شد و ما هم رفتیم تو خیابون ، دیگه حواسمون نبود کی به کیه” . بیایید مواظب باشیم اینبار کورکورانه عمل نکنیم .

اما برای اینکه کورکورانه عمل نشه باید آگاهی ها بالا بره ، و بالابردن آگاهی مردم وظیفه من و توست . وظیفه ماست چون همه ایران برای همه ماست ، و در شرایطی که حکومت به مردم دور از اخبار آزاد برای بقا نیاز داره ، این ماییم که باید آگاهی ها رو بالا ببریم .

همه ما میدونیم که نفوذ اینترنت در ایران پایینه و فریاد ما در این فضا فقط به گوش هم اندیش های خودمون میرسه ، و از دیوار اینترنت عبور نمیکنه و مردم در دام رسانه های کودتا رو آگاه نمیکنه . از همین رو چون حکومت راههای ارتباط این قشر با اینترنت رو بسته پیشنهاد میکنم دست در دست هم بدیم و اینترنت رو ببریم توخیابون . چطوری ؟ اینطوری :

هر کدوم از ما میتونیم به هر روشی که در دست رسمون هست اخبار روز رو که از سایتهای مختلف میگیریم در جامعه پخش کنیم . مثلآ خود من برچسب رو پیشنهاد میکنم .میتونیم کاغذهای برچسب دار زرد رنگ ( که به چشم میاد ) بگیریم و مثلآ روش خبر حکم زندان یکی از مبارزان سبز رو بنویسیم که به فلان قدر زندان و تبعید محکوم شده ، فرداش که میخواییم بریم بیرون هر جا که موقعیت مناسب بود ( اتوبوس ، تاکسی ، اداره ، در و دیوار و … ) بچسبونیم تا توجه عموم رو جلب کنه . حالا اگر کسی امکانات اش رو داشت میتونه از متن کامل اخبار پرینت بگیره و پخش کنه . یا میتونیم مقاله های مربوط به دموکراسی و مبارزه مدنی و … که به آگاهی و شکوفایی جامعه کمک میکنه تکثیر کنیم و تو جاهای مخصوصی جا بذاریم تا نفر بعد بخونه . یا فیلمهای کشتار بعد از انتخابات را رو سی دی رایت کنیم و تکثیر کنیم و… . خلاصه هر کسی به هر نحوی میتونه اینترنت رو ببره تو خیابون ووظیفه اش رو ( که واقعآ هم وظیفه اشه ) انجام بده . فقط توصیه میکنم بیشتر به آگاهی جامعه چشم داشته باشیم و از نوشتن شعارهایی که فقط شعار هستند و بار آگاه سازی ندارند پرهیز کنیم .

در آخر هم میخوام بگم این طرحی نیست که توش شکست باشه .چون حتی اگه 20 نفر هم 100 تا برچسب بچسبونن میشه 2000 تا برچسب و این 20 نفر پیامشون رو به گوش 2000 نفری که این برچسبها رو میخونن رسوندن . اما مطمعنم با 1000 نفر و 100,000 برگه پیروزی بزرگی خواهد بود . در صورتی که با تبلیغ در شبکه های اجتماعی دیگه مثل فیسبوک و توییتر و سایتها و وبلاگها و … و همکاری 10,000 نفر نا قابل عدد 1000,000 دور از دسترس نیست .


یادداشت من


با شما کاملا موافقم. مبارزه اینترنتی کافی نیست. پیغام های روز کاغذ هم اثرش متفاوت است و مهمتر از آن هم اینکه به دست کسانی میرسد که به اینترنت دسترسی ندارند. این هم دو راهی که من پیشنهاد میکنم.
1- شماره های فکس سازمان های دولتی و غیر دولتی ولی بزرگ مانند خودرو سازی ها و یا بانک ها را بصورت ده تا بیست تا جمع آوری کرده و به دوستان خارج داده که پیغام های سیاسی را به آنها بفرستند. هزینه فرستادن فکس از مثلا آمریک و یا کانارا بسیار ناجیز است.
2- آدرس های پستی سازمان هی بزرگ را جمع کنید و پیغام ها یتان را از طریق پست بفرستید. هزینه آن از داخل ایران و یا از خارج نسبتا بسیار ارزان است.
فراموش نکنید:
الف: در داخل سازمان های بزرگ اشخاص سبز زیاد هستند و منتظر بهانه هستند که بحث سیاسی راه بیاندازند. رسیدن یک فکس و یا نامه بهانه ای بدست آنها میدهد که محتوی پیغام را به همکارانشان نشان دهند
ب- با این متد شما به اقصا نقاط ایران پیغام میفرستید. مثلا فکر کنید فکس شما در شعبه بانک صادرات شعبه ابهر و یا مثلا لنگرود از ماشین فکس بیرون میاید و توجه همه را جمع میکند
پ: برای انتخاب پیغام میتوانید پیغام های با دوامی را که بوسیله ایمیل ردوبدل میشود چاپ و فکس کنید و یا پست کنید.
ث – این پروژه را میتوانید با دوستانتان تقسیم کنید بصورتی که مثلا شما آدرس ها را جمع آوری کنید و آنها پست کنند و یا فکس کنند

غیره و غیره

آریو دادمهر

هیچ نظری موجود نیست: