دوشنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۹۱

معنی خطبه


 
آیا معنی خطبه عقد را به زبان فارسی میدانید؟؟؟؟

همه ما تا حالا خوندن خطبه عقد اسلامی رو دیدیم و خیلی از افراد هم موقع ازدواجشون این خطبه خوانده شده.اما فکر میکنید چند درصد معنی این خطبه رو میدونن؟
بریم ببینیم این خطبه که ائمه به اصطلاح معصوم (چقدر هم معصوم بودن. همه به اندازه موهای سرشون کنیز و برده داشتن.)زیاد ازش استفاده کردن چیه و چه معنی ای داره؟
((از شر نفس و اعمال خود به الله پناه میبریم.کسی را که الله راهنمایی کند هیچکس نمیتواند گمراهش کند.ای کسانی که ایمان اورده اید همیشه به الله روی کنید و به او متکی باشید.و به الله متکی شوید و به خویشان یگانگی کنید و بدانید که الله مراقب شماست.والله منش شما را درست خواهد کرد و گناهان شما را خواهد بخشید و هر کس از الله و پیامبرش فرمانبرداری کند به پیروزی خواهد رسید.))
جملات بالا که اصلن ارزش نداره دربارش چیزی بنویسم.
بعد از خواندن جملات بی ارزش بالا آخوند (فرقی نمیکنه عمامه داشته باشه یا بدون عمامه باشه) از عروس میپرسد:((آیا وکیلم شما را به عقد آقای ..... در بیاورم؟))هنگامی که عروس پاسخ مثبت داد رو به داماد میکند و همین پرسش را از او میکند.
حالا ببینیم پس از شنیدن پاسخ مثبت داماد آخوند از طرف عروس چی میگه(برای این قسمت متن عربی رو هم مینویسم):
((انکحتک و زوجتک نفسی الی صداق المعلوم))
واژه ((انکحتک)) از ریشه ((نکح)) میاد که کلمه ((نکاح)) هم از همین ریشه میاد.
معنی این جمله که از طرف عروس به داماد گفته میشه هست:((من در برابر پول معینی که به من میدهی خود را در مقابل تو به گا...ن میدهم.))
عروس در برابر شنیدن جمله بالا که از طرف وکیلش (همون آخوند) گفته میشه میگوید:((قبول میکنم))
در فرهنگ دهخدا(جلد ن صفحه 
۷۲۱) ((نکاح)) دارای دو معنی ((جماع کردن)) و ((گ ا ی ی د ن)) میباشد.همچنین در فرهنگ عربی به عربی((التوقیف علی مهمات التعاریف)) نکاح به این صورت توضیح داده شده: ((ایلاج ذکر فی الفرج لیصر بذالک کالشی الواحد)) که معنی کلمه به کلمه آن میشود:((وارد کردن آلت تناسلی مرد در آلت تناسلی زن برای اینکه یک جسم واحد بشود))
(مطالب بالا برگرفته شده از کتاب ((زن در دام ادیان ابراهیمی)) نوشته دکتر مسعود انصاری میباشد که من پس از اطمینان از درست بودنشون اونها رو در این پست قرار دادم)
توضیحات بالا به وضوح نشون میده که تازیان مسلمان زن رو فقط برای این میخواستن که پایین تنشون مشغول باشه و بی کار نمونه و عشق و علاقه میان دو نفر سر سوزنی ارزش نداره. نمیدونم آیا زنی حاضر میشه در شبی که به گفته خیلی ها به یاد ماندنی ترین شب زندگیشه همچین چیزهایی رو قبول کنه و بپذیره که بدن خودش رو به عنوان یک کالا به مرد بفروشه؟ آیا حاضر میشه با خوشحالی جواب ((بله)) بده؟نمیدونم آیا زنی که میاد با افتخار سینشو سپر میکنه و میگه من مسلمونم معنی این جملات رو میدونه یا نه؟ اگه اون زن سر سوزنی برای خودش ارزش قائل باشه همچین چیزهایی قبول میکنه؟و آیا اگر مردی بدونه همچین توهین هایی به همسر و مادر و خواهرش میشه یا شده باز هم با افتخار میگه من مسلمونم؟


خیام میگه:
قومی متفکرند در مذهب و دین / قومی به گمان فتاده در راه یقین
میترسم از آن که بانگ آید روزی / کای بی خبران راه نه آن است و نه این

هیچ نظری موجود نیست: