سه‌شنبه، آبان ۲۷، ۱۳۹۳

از کجا معلوم قرآن کلام خداست؟

-
کی گفته من باید حجاب داشته باشم؟ کی گفته من نباید شراب بخورم؟ کی گفته من باید به الله ایمان داشته باشم ؟ کی گفته من حق ندارم بیخدا باشم؟ کی گفته دختر و پسر حق سکس خارج از ازدواج رو ندارند؟ کی گفته خوردن گوشت لذیذ خوک حرام است؟ کی گفته من باید ختنه کنم؟ کی گفته مرد نباید طلا بندازه؟
- خدا گفته.
- خدا کجا گفته؟
- تو قرآن.
-
- هست چون پیامبر گفته.
- از کجا معلوم محمد پیامبر باشه؟
- هست چون قرآن گفته.
- الان گفتی محمد قرآن رو تأیید کرده پس دیگه قرآن نمی‌تونه محمد رو تائید کنه.
- چرا می‌تونه چون کلام خداست.
- من که گفتم از کجا معلوم کلام خدا باشه؟
- منم گفتم: هست چون پیامبر گفته.
- ای بابا آخه دو تا چیز که نمیتونن هم‌دیگر رو تأیید کنن. یه نفر سومی باید جفتشون رو تائید کنه.
- خُب خدا جفتشون رو تائید کرده دیگه.
- خدا کجا تائیدشون کرده؟
- توی قرآن دیگه.
- خُب از کجا معلوم قرآن کلام خدا باشه؟
- چقدر خنگی تو! گفتم که چون پیامبر گفته.
- بذار اصلاً یه مثال بزنم. تو پسر پدرت هستی ولی خودت نمی‌تونی این موضوع رو تأیید کنی، پدرت هم نمی‌تونه فرزند بودن تو رو تأیید کنه باید یه شخص سومی با مدرک مستقل رابطه پدر و فرزند بودن شما رو تأیید کنه مثل ثبت احوال یا آزمایش ژنتیک ... حالا بین خدا، پیامبر، و قران شخص سوم کیه؟
- خُب پیامبر.
- آفرین! حالا پیامبر باید با یه مدرکی مستقل از این دوتا، رابطه‌ی قرآن و خدا رو اثبات کنه. به من بگو پیامبر کجا و چه جوری اثبات کرده که قرآن کلام خداست؟
- خوب اول پیامبر خودش رو اثبات کرد. یعنی اثبات کرد که پیامبر است.
- کجا اثبات کرد که پیامبره؟
- تو غار حرا وقتی سوره علق نازل شد.
- خُب سوره علق چیه؟
- یکی از آیات قرآن هستش.
- از کجا معلوم این سوره از طرف خدا باشه؟
- هست دیگه چون پیامبر از غار که برگشت گفت هست.
- بالا که گفتم پیامبر نمی‌تونه به استناد به خود قرآن وصلش کنه به خدا. منم میتونم یه چیزی بگم، بگم خدا گفته. نمیشه که.
- خُب پیامبر با معجزه٬ اثبات کرد که قرآن کلام خداست.
- آفرین! معجزه قابل قبوله. چون یه مدرک مستقل هستش و میشه با اون ادعا کرد که قرآن کلام خداست. خُب حالا معجزه پیامبر چی بود؟
- معجزه پیامبر قرآن بود.
- ای بابا! بازم که گفتی قرآن که. گفتم نمیشه به استناد به خود قرآن رابطه‌‌اش رو با خدا اثبات کرد. یه معجزه دیگه بگو.
- حرف زدن پیامبر با سوسمار.
- خوب پیامبر به چه زبونی با سوسمار حرف زد؟
- به عربی.
- خُب زبان پیامبر چی بود؟
- عربی.
- خب اگه پیامبر به زبان خودش با سوسمار حرف زده که معجزه نمیشه. میشه معجزه‌ی سوسمار. چون سوسمار نمی‌تونه عربی حرف بزنه. یکی دیگه بگو.
- شق القمر، نصف کردن ماه.
- خوب کجا گفته شده همچین معجزه‌ای انجام شده؟
- تو قرآن سوره‌ی قمر، آیات ۱ و ۲
- ای بابا! بازم داری وصل می‌کنی به قرآن که. گفتم که باید مدرکی خارج از قرآن بیاری.
- اصلاً می‌دونی چیه؟ تو یه کافری، تو نجسی، تو همه چیرو انکار میکنی، به خدا اعتفادی نداری، به پیامبر اعتقادی نداری، به قرآن توهین می‌کنی میگی کلام خدا نیست. دست و پای شما رو باید در خلاف جهت قطع کرد تا عبرت دیگران بشه ...
- کی گفته باید دست و پای من خلاف جهت قطع بشه؟
- خدا گفته.
- کجا گفته؟
- تو قرآن دیگه.
و این گفت و گو ۱۴۰۰ سال است که ادامه دارد ...

هیچ نظری موجود نیست: