چهارشنبه، دی ۰۶، ۱۴۰۲

صدقه عمر را زیاد می‌کند!

امان از جهل مردم ...
پناه بر خدا از دست کاسبان فرومایه دین فروش...
شما هم صندوق‌های صدقات کمیته امداد امام را دیده‌اید که روی آن از قول پیامبر اسلام نوشته شده صدقه عمر را زیاد می‌کند.
مدتی پیش با یکی از دفاتری که سوالات فقهی پاسخ می‌دهند، تماس گرفتم. 
ابتدا پرسیدم این عبارت که روی این جعبه‌ها از قول پیامبر نوشته شده صحت دارد؟
ایشون جواب دادند: بله.
پرسیدم: من می‌خوام ۲ سال به عمرم اضافه کنم، حکمش چیه؟ 
چه مبلغی باید توی این صندوق بریزم؟
جواب داد: منو مسخره می‌کنی؟
اینو گفت و گوشی را قطع کرد!
مجددا تماس گرفتم و گفتم من مسخره می‌کنم؟ شما را؟ 
من که اول صحت این عبارت را از شما پرسیدم‌..
بعد که شما تائید کردید سوال خودم را پرسیدم این یک مطلب، 
دوم اینکه شما چرا تماس را قطع کردید؟
می‌تونستید بفرمائید بعداً زنگ بزنم و یا این‌که به فلان مرجع رجوع کنم.
گفت: من پاسخی ندارم!
گفتم: این دفتر برای پاسخ به سوالات است چرا پاسخی ندارید؟
چند لحظه‌ سکوت بین ما برقرار شد، بعد من گفتم : حاج آقا اجازه هست من جواب سوالم را خودم بدهم؟
گفت: بفرمائید!
گفتم: در یکی از سوره‌های قرآن این آیه ذکر شده است:
فَاِذا جایَ اجلهم لا یستئاخرون ساعت" ولا یستقدمون ..
(پس هنگامی‌که مرگ شما فرا می‌رسد، نه یک‌ساعت عقب، و نه یک‌ساعت جلو) 
درست راس ساعت مقرر، خداحافظ....
بعد ادامه دادم مگر مسئله مرگ یک  بازی لاتاریه که هرکس بیشتر پول توی صندوق بریزه برنده می‌شه!؟
از طرفی این حق برای مستمندان قابل اجرا نیست چون پول ندارند...
مضافآ اینکه این آیه بر پیامبر نازل شده است و پیامبر این آیه را به‌خوبی می‌داند. 
آن‌وقت پیامبر این حق را دارد که بگوید فرمان خدا را ول کنید آنچه که من می‌گویم را قبول کنید و برای عمر زیاد پول بریزید توی این صندوق. 
و گذشته از اون حداکثر سقف این درخواست عمر چه‌قدر هست؟ 
و از چه مبلغ کمتر را خدا قبول نمی‌کنه؟
بعد از کمی مکث، خیلی راحت گفت:
دیگه به من  زنگ نزن!
تمام!
کاسبی ریاکارانه و فریبکارانه و حرام خوری به نام دین و مذهب  ریشه چند صد ساله دارد.
وای بر اکثر الناس که هنوز نفهمیدن...


هیچ نظری موجود نیست: