سه‌شنبه، خرداد ۲۹، ۱۴۰۳

به ضحاکی که ویران می کند ... من توهین میکنم



... من توهین میکنم

هر کسی اندیشه اش نیک و بدش پای خودش 

من نه بر عاقل نه بر دیوانه توهین میکنم


اما بر دینی که قانونش بود گردن زدن

از شما یاران چه پنهان بنده توهین میکنم


آری من برکیش ظلم و جور توهین میکنم

بر شعور زاهد بی مایه توهین میکنم


با زبان تیز خود چون خنجری بر قلب او

با قلم با شعر خود رندانه توهین میکنم


بر کتابی که زنان را ناقص العقل خوانده است

بر کتاب و کاتبش همواره توهین میکنم


من به هر کیشی که حکم سر بریدن می دهد

بر رسول و با نی اش البته توهین میکنم


بر حدیث کشتن و کشته شدن در راه او

بر جهاد و بر شهادت بنده توهین میکنم


من به هر فتوا که حکم سنگسار است و قصاص

با کمال افتخار بی وقفه توهین میکنم


من به هر که می زند بر سینه و بر سر قمه

زانکه لب تشنه حسین شد کشته توهین میکنم


من به ریش روضه خوانی که بشد یک شب امام

بر عبا و منبر و عمامه توهین می کنم


از امام راحلت تا سید علی و خاتمی

من به آن روحانی چون بوزینه توهین میکنم


من به هر که زورکی دین را کند بر من فرو

یا به شمشیر دین به من آموخته توهین میکنم


بر سکوت روشن اندیشی که در دنیای ظلم

بی تفاوت گوشه ای کز کرده توهین میکنم


آه یاران آنچه می گویم نه از خشم من است

من کجا از روی خشم و کینه توهین میکنم


من به ضحاکی که ویران می کند با نام دین

با خردمندى و با انديشه توهين ميكنم



هیچ نظری موجود نیست: