دوشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۹۱

آیا وکیلم شما را به عقد نکاح آقای ..... در بیاورم؟


معنی خطبه عقد در زبان فارسی

آیا عربی بلدید؟آیا آن چیز عربی بگوشتان خورده؟؟؟ امیدوارم که نخورده باشد!!!چون اگر تنها یک بارخورده بود وبفرض محال زنده مانده بودید بیشتر دقت میکردید!!! 


همه ما تا حالا خطبه عقد رو دیدیم و درجشنهای ازدواج اون رو شنیدیم وکف زدیم.اما فکر میکنید چند درصد معنی این خطبه رو میدونن؟
حالا ببینیم این خطبه پراحساس  چیه و چه معنی ای داره؟
((از شر نفس و اعمال خود به الله پناه میبریم.کسی را که الله راهنمایی کند هیچکس نمیتواند گمراهش کند.ای کسانی که ایمان اورده اید همیشه به الله روی کنید و به او متکی باشید.و به الله متکی شوید و به خویشان یگانگی کنید و بدانید که الله مراقب شماست.والله منش شما را درست خواهد کرد و گناهان شما را خواهد بخشید و هر کس از الله و پیامبرش فرمانبرداری کند به پیروزی خواهد رسید.))
جملات بالا که چیزی نداره که دربارش چیزی بگیم.
بعد از خواندن این جملات بدون هیچ بارحقوقی واجتماعی از عروس میپرسن:((آیا وکیلم شما را به عقد نکاح  آقای ..... در بیاورم؟))هنگامی که عروس پس از چند بارگل چیدن وگلاب آوردن پاسخ مثبت داد رو به داماد میکند و همین پرسش را از او میکند.
حالا ببینیم پس از شنیدن پاسخ مثبت داماد واسطه این معامله که عاقد باشه از طرف عروس چی میگه(برای این قسمت متن عربی رو هم مینویسم):
((انکحتک و زوجتک نفسی الی صداق المعلوم))
واژه ((انکحتک)) از ریشه ((نکح)) میاد که کلمه ((نکاح)) هم از همین ریشه میاد.
معنی این جمله که وکالتا از طرف عروس به داماد گفته میشه هست:((من در برابر پول تعیین شده که به من میدهی خود را در مقابل تو تا بیخ به گاییدن میدهم.))
عروس در برابر شنیدن جمله بالا که از طرف وکیلش (همون واسطه معامله یاعاقد) میگوید:بعله((قبول میکنم))
در فرهنگ دهخدا(جلد ن صفحه ۷۲۱) ((نکاح)) دارای دو معنی مودبانه ((جماع کردن)) و ((تابیخ فروکردن و گا ییدن)) میباشد.همچنین در فرهنگ عربی به عربی((التوقیف علی مهمات التعاریف)) نکاح مودبانه به این صورت توضیح داده شده: ((ایلاج ذکر فی الفرج لیصر بذالک کالشیئ الواحد)) که معنی کلمه به کلمه آن میشود:((فرو کردن آلت مرد در ....زن تا بیخ آن بطوری که چیزی بیرون نماند و چیزی ازآن دیده نشود))والبته منظورازاین واژه های تاکیدی تابیخ فروبرود یاچیزی بیرون نماند وچیزی ازآن دیده نشوداین است که اگر احتمالا عروس که شرعا میتواند کودک خردسال و بسیار ریز نقشی باشد و از دید فیزیکی تاب تحمل یک نره خرهیولا را نداشته باشد و آسیب ببیند یا بمیرد آن گوریل هیولا نه تنها ضامن آسیب یا مرگ دخترک نباشد بلکه بتواند ضرر و زیان وارد شده بخود که همان صداق وآنچه دراین معامله هزینه کرده است را پس بگیرد.
توضیحات بالا به بروشنی نشون میده که نگاه  وباورتازیان به زن چه بوده ومتاسفانه دراین دوران هم ادامه دارد. آیا دختری حاضر میشه در رویایی ترین و به یاد ماندنی ترین شب زندگیش چیزهایی رو بشنوه و بپذیره که حتی در روسپی خانه ها میان یک روسپی ومشتریش به این وقحیی وزشتی رد وبدل نمیشه؟ و آیا حاضر میشه پس ازچند بار گل چیدن وگلاب آوردن با خوشحالی جواب ((بعله)) بده؟اونهم درحضور پدر ومادرش و کل خویشان و
دوستان. آیا او وجمعیت حاضرمعنی این جملات رو میدونن که کف میزنند وشیرینی بدهان میگذارند یا نه؟ اگه اون دختر سر سوزنی برای خودش ارزش قائل باشه حاضره همچین چیزهایی روبشنوه وپس ازچند بار گل چیدن وگلاب آوردن بگه بعله؟ وتعهد کند که اگر بعلت بی توجهی یا سنگدلی خریدارش درحجله ناقص شد یا کشته شد نره خرداماد حق گرفتن خسارت داشته باشد؟ آیا اگر کسی بدونه همچین توهین هایی به همسر و مادر و خواهر و دخترش میشه یا شده باز هم با افتخارقلم بدست میگیره و زیر این مبایع نامه زشت وکریه رو امضا میکنه!!!!؟؟؟؟
گمان نمیکنم!!!؟؟

هیچ نظری موجود نیست: