چهارشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۶

حل معضل تقابل قوانین مذهبی و قوانین مدنی: طنز جدی!


یک پیشنهاد راهبردی برای حل معضل تقابل قوانین مذهبی و قوانین مدنی

 با وصف ضدیت جمهوری اسلامی با قوانین مدنی این رژیم در این چهار دهه نتوانسته مسئله را حل کند و قوانین شرعی را بصورت کامل جانشین قوانین مدنی کند. مثلا طبق قوانین مدنی سن قانونی اشخاص 18 تعیین شده و این حقیقت بصورت رسمی در شناسنامه های اشخاص منعکس شده و بر مبنای آن اسناد رسمی تثبیت میشوند. این در حالی استکه طبق قوانین شرعی سن بلوغ برای پسر ها 15 سالگی و برای دختر ها 13 سالگی (و حتی پائینتر) است که بر مبنای آن بسیاری از تعاملات قانونی در دادگاه ها و غیره انجام میشود.

پیشنهاد من این استکه هر دو ساختار قانونی را هم زمان حفظ کنیم ولی اعمال آنها را وابسته کنیم به مذهبی بودن و غیر مذهبی بودن افراد. باین صورت که با شخصی که مذهبی است طبق قوانین شرع رفتار کنیم وبا شخصی که مذهبی نیست با قوانین مدنی. برای مثال شخصی که مذهبی است را در صورت دزدی دستش را قطع کنیم و اگر غیر مذهبی است او را بزندان بیاندازیم. شخصی که مذهبی است را در صورت زنای محسنه سنگسار کنیم و در صورت غیر مذهبی بودن جریمه و یا زندان کنیم. 

اینجا سوال پیش میاید که مذهبی بودن و یا غیر مذهبی بودن اشخاص را چگونه تعیین کنیم. بعقیده من این کار را خیلی آسان میشود انجام داد. اول، به ظاهر آنها توجه میکنیم. مثلا جای مهر پیشانی، پوشش حجاب اسلامی مانند چادر، داشتن تسبیح، همراه داشتن کتاب قرآن یا نوشته جات مذهبی در خودرو و یا در جیب، و غیره این ها همه مصداق مذهبی بودن است. دوم، میتوان سبک زندگی شخص را تحقیق کرد که مثلا آیا او به حج رفته است، به صورت مداوم به مسجد میرود، در روی میز کار خود و یا در منزل تصاویر مذهبی نگه میدارد، به کلاس های قرآن میرود، سینه زنی میرود، و غیره. 
به این ترتیب ضدیت درونی قضائی رژیم حل میشود و همه مردم تکلیف خودرا میدانند و عدالت بصورت کامل انجام میگردد

هماهنگ با این پیشنهاد من شخصی در تلگرام راه حلی برای حذف امام زاده ها داده است که مناسب دیدم در اینجا اضافه کنم

  برای ازبین رفتن امام زاده ها هیچ کار خاصی نیاز  نیست انجام شود 
کافیست قانونی تصویب شود که هر آخوندی را که بیمارشد  باید  برای درمان به یک امامزاده ببرند .یعنی درمان اخوند در بیمارستان ها و با تجهیزات کفار ممنوع شود .
آخوند هم که نمی تواند به چنین قانونی معترض باشد! چون عمری است به مردم می گوید: امام زاده ها بیماران را شفا می دهند.


من به شما قول  شرف می دهم با این روش ساده و کم خرج در مدت زمان کوتاه در همه 13000 امامزادها بسته شود

هیچ نظری موجود نیست: