چهارشنبه، آذر ۰۴، ۱۳۹۴

ماهارو احمق فرض کردن یا هستیم

روحانیون, نحوه رحلت پیغمبر(ص)،روز مرگ و محل دفن حضرت فاطمه(ع) رو نمیدونن و میگن مشخص نیست.
 ولی مکالمه اسب شمر و یابوی حر بن ریاحی رو مو به مو از حفظ هستن.

از آخرت، ازگفتگوی حضرت علی(ع) وقتی سر در چاه میکرد و در تنهایی با خدای خویش راز و نیاز میکرد و گفتگوی خداوند با آدم در بهشت را جوری بدون کم و زیاد تعریف میکنند که هر چی فکرشو میکنم من اگه اونجا حضور هم داشتم همش یادم نمیموند فقط میتونستم اصل ماجرا رو تعریف کنم.
لامصبا جوری در مورد قیامت و جزییاتش سخن میگویند که انگاری قسمتاییشم که یادشون نمونده روزانه میرن میبینن بر میگردن.

تو شیراز به یه آخوندی که نحوه ی قربانی شدن گوسفند حضرت ابراهیم(ع) و زبان حال گوسفند رو مو به مو با ناله بیان میکرد به شوخی بعد از روضه گفتم سی دیشو نداری؟گفت نوار صوتیشو دارم از فلان حاج آقا برات میارم.

تو ی چیزی موندم ک واقعا ماهارو احمق فرض کردن یا هستیم و خودمون نمیدونیم...


فقیهِ شهر به رفعِ حجاب مایل نیست
چرا که هرچه کند ، در حجاب کند...
از او دلیل نباید سوال کرد که گرگ به هر دلیل که شد ، بره را مجاب کند

ز من مترس که "خانم" تو را خطاب کنم
ازو بترس که "همشیره ات" خطاب کند



ایرج میرزا

هیچ نظری موجود نیست: